English | شنبه 7 اسفند 1395
 
New Page 1

سامانه معین بانک رفاه کارگران

معرفی سامانه

حجم رو به گسترش تعاملات بانکی سازمان ها و شرکت ها، اتخاذ سیاست تمرکز حساب های بانکی در یک بانک عامل توسط آنها و از سوی دیگر تمایل بانکها به ارائه ابزار و خدمات بانکی متنوع به گونه ای که پاسخگوی کلیه نیازهای مشتریان بدون نیاز به حضور در شعب بانک باشد، لزوم اتخاذ رویکردی انعطاف پذیر و قابل اعتماد را از سوی بانک های عامل اجتناب پذیر می نماید.
در همین راستا بانک رفاه کارگران با درکی صحیح از نیازهای متنوع مشتریان خود، در حوزه مدیریت حسابها و تعاملات بانکی آنها که ناشی از تعدد حسابها، تنوع سطوح اختیارات کارکنان، لزوم طبقه بندی، تفکیک و ردیابی حجم انبوه تراکنشهای بانکی و مدیریت چک های صادره می باشد "سامانه معین" را طراحی و پیاده سازی نموده است.
"سامانه مدیریت عملیات یکپارچه نظارت"(معین) نرم افزاری است که با لحاظ نمودن موارد امنیتی و ایجاد بستر های لازم از سوی بانک، امکاناتی را برای مشتریان حقوقی( سازمانها، موسسات و ...) فراهم می نماید که با استفاده از آن می توانند برخی از امور بانکی و دفتری خود را راسا و بدون مراجعه به شعب بانک و نرم افزارهای خاص بانکی( نظیر اینترنت بانک، موبایل بانک و ...) مدیریت نمایند. در واقع بانک رفاه با این زیر ساخت برخی از اختیارات بانکی را به مشتری خود تفویض نموده است. این سامانه اطلاعات واریز و برداشت ها را از حساب های فعال مشتری از سامانه بانکداری متمرکز دریافت، ذخیره ، پردازش و طبقه بندی نموده و گزارشات متنوع مدیریتی را برای کاربران مجاز ارائه می دهد.
 

از جمله ویژگی های سامانه معین عبارت است از:

- ارائه گزارشات آنی از وضعیت نقدینگی شرکت و واحد های تحت پوشش(با تعیین سطوح کاربری متناظر با سلسله مراتب سازمانی)
- مشاهده تراکنش های حساب ها توسط مشتری
- کاهش هزینه های عملیاتی و صرفه جویی در زمان
- استفاده بهینه از نیروی انسانی و حذف برخی از عملیات زائد دفتری مبتنی بر کاغذ
- ایجاد امنیت لازم در عملیات مالی سازمان و جلوگیری از هرگونه اشتباه، جعل و سوء استفاده احتمالی
- دسترسی به صورتحساب های واحدهای تابعه سازمان
- امکان سفارشی سازی سامانه بر اساس اعلام نیاز مشتری به بانک
 

پارامترهای ورودی

سامانه معین، به منظور پاسخگویی به نیازهای سازمان، قابلیت ورود اطلاعات سازمانی مشتری به شرح ذیل را فراهم نموده است:
- ثبت ساختار سازمانی
- ثبت واحد های تابعه
- ثبت کاربران و تعیین نقش آنها
- تنظیم سطوح دسترسی کاربران
- ثبت اطلاعات حسابهای سازمان
- تنظیم دسترسی به حسابهای سازمان
- ثبت اطلاعات واریز موردی و مستمر (ثبت ثابت سازمان) با تخصیص شناسه
- ثبت عناوین واریز و برداشت
- ثبت اطلاعات حقیقی و حقوقی سازمان
 

گزارش های قابل دریافت از سامانه معین:

با توجه به ویژگی های برشمرده، سامانه معین قابلیت ارائه گزارشاتی به شرح ذیل را به سازمان دارا می باشد:
- گزارش صورتحساب بانک
- گزارش تجمیعی صورتحساب
- گزارش مانده حسابها
- گزارش مانده تجمیعی حساب
- گزارش تجمیعی برداشت
- گزارش شناسه واریز
- گزارش وضعیت یک شناسه
- گزارش صورت وضعیت چک
- گزارش واگذاری اسناد کلر
- و کلیه گزارشات تحلیلی مورد نیاز مشتری
 

مشتریان محترم حقوقی که متقاضی دریافت و استفاده از "سامانه معین" بانک رفاه می باشند، می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کلیه شعب بانک رفاه در سطح کشور مراجعه نمایند.