بانک رفاه کارگران در یک نگاه

بانک رفاه کارگران در اجرای  تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندیهای طبقه کارگر در تاریخ 1339/5/27 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد. سرمایه اولیه این بانک چهار صد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد. بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با  پنجاه و پنج  سال تجربه در ارائه خدمات بانکی ، بهره مندی از 10537 نیروی انسانی و در اختیار داشتن 1076 شعبه فعال در سراسر کشور ، می کوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانکی ، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین نماید.

این بانک با برخورداری از اعتماد مردم و توانمندی بالای سرمایه انسانی خود ، در اجرای سیاست های کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی ، خدمات ارزشمندی را صادر کنندگان کشور ارائه میدهد. بانک رفاه از نظر بانک های معتبر بین المللی، یکی از خوشنام ترین بانک های تجاری محسوب می شود که با داشتن کارگزاران منتخب از بانک های تراز اول دنیا ، نیاز های مشتریان خود در عملیات بانکی بین المللی را مرتفع می سازد.

 

 

 ترکیب نیروی انسانی از لحاظ جنسیت در سال 1395

جنسیت

تعداد کارکنان

زن

1848

مرد

8121

جمع

9969

 

 

ترکیب نیروی انسانی بانک از لحاظ تحصیلات در سال 1395

تعداد کارکنان

تحصیلات

116

زیر دیپلم

2045

دیپلم

1356

فوق دیپلم

5234

 لیسانس

1214

فوق لیسانس

4

دکتر

 
 

 تعداد واحدهای بانک در سال 1395

تعداد واحدهای صف

ادارات امور شعب

 ادارات مرکزی

مدیریت امور

1055

33

33

11

 

 

خصوصی سازی بانک رفاه

بانک رفاه، با هدف ارائه کلیه خدمات بانکی به اقشار مختلف جامعه و ایجاد تسهیلات لازم برای طبقه کارگر، با سرمایه اولیه 400 میلیون ریال از محل منابع بیمه‌های اجتماعی و تحت پوشش این سازمان درسال 1339 تاسیس و به ثبت رسید.
پس از ماهها تلاش هیـــات مدیره بانک ، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 1391/3/20 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسماً خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال به ثبت رسید. با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد.
بانک رفاه از بدو تاسیس تا کنون همواره خدمت رسانی به آحاد مردم و جلب رضایت آنان را سرلوحه راه خود قرار داده و در این راستا با بهره‌گیری از نیرو‌های دانشی و متعهد و در سایه اخلاق حرفه ای به تلاش در جهت پیشرفت کشور، تکریم ارباب رجوع، توسعه و بهبود شبکه شعب، طراحی و ارائه خدمات جدید و به ‌کارگیری بانکداری الکترونیک پرداخته است.
همچنین از دستاورد‌های مهم بانک در سال‌های اخیر می‌توان به کسب رتبه برترین دستگاه در زمینه تکریم مشتریان در گروه بانک و بیمه در سال‌های متوالی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 9001 و اخذ گواهینامه مربوطه به عنوان اولین بانک خاورمیانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تا کنون اشاره کرد.
موفقیت بانک رفاه در محیط رقابتی کنونی، در گرو برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر است بدین منظور استراتژی بانک رفاه در قالب" راه رفاه" تدوین شده است که این نقشه به عنوان سند راهبردی میان مدت بانک در گذار به خصوصی که با تمرکز بر برآورده‌سازی متوازن نیاز‌های کلیه ذینفعان بانک تدوین شده است، راهنمای بانک در این مسیر خواهد بود. بی تردید خصوصی شدن، بزرگ‌ترین تحول در تاریخ پرقدمت بانک رفاه، با تغییر ساختار مالکیتی و آغازی بر حرکت سریع‌تر در دستیابی به اهداف بالاتر می‌باشد.
این بانک با اتکال به یاری خداوند بزرگ و با تلاش همه همکاران ساعی و بهره‌گیری از تجربیات سایان طولانی برآن است در سالی که با پیام مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال" تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام گرفته است با مشارکت جمعی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های صنعتی، به اجرای کامل قانون بانکداری بدون ربا پرداخته و نیز در زمینه گسترش بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوشابوده و همواره در تکاپوست تا بتواند به عنوان عضوی از جامعه بانکی کشور، چشم‌اندازی روشن در عرصه خدمتگزاری در طول سالیان در پیش رو ترسیم نماید.
بی شک وجود گوهر اعتماد و رضایت و همراهی شما مشتریان و سایر هموطنان عزیز کشور اسلامی‌مان، ما را در کسب افتخار امر غرورآفرین خدمات‌رسانی صادقانه، موفق و سرافراز خواهد نمود.
 

آدرس ساختمانهای مرکزی :

ساختمان شماره 1 (ولیعصر (عج)) :  تهران - خیابان ولیعصر - نرسیده به میدان ونک - پلاک 2584 - تلفن: 70-88654141  -  کدپستی:  1435694831

ساختمان شماره 2 (پردیس ): تهران - میدان ونک - خیابان ملاصدرا - خیابان شیراز شمالی - شماره 186 - تلفن: 9-88059231 - کدپستی: 1991756783
ساختمان شماره 3 (شهید مفتح ) : تهران - خیابان شهیدمفتح -نرسیده به تقاطع طالقانی - شماره 125 - تلفن: 9-88825001
ساختمان شماره 4 (اداره آموزش) : تهران - خیابان انقلاب - روبروی خیابان لاله زارنو- کوچه شهید کریمی- شماره 15 - تلفن 88820451 

 
تاریخ آخرین به روزرسانی : 1395/10/27