چهارشنبه 30 مهر 1393 |

فراد* (مرکز جامع اطلاع رسانی و پاسخگویی بانک رفاه)

امروزه ارتباط بانک ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ با مشتریان ، ارتباط پیچیده و گسترده ای است که ضرورتا باید از سازماندهی مطلوبی برخوردار باشد. از اینرو بانک رفاه به منظور تکریم بیشتر ارباب رجوع اقدام به ایجاد مرکز جامع اطلاع رسانی و پاسخگویی تحت عنوان فَراد - به معنای افزون کننده و گشایش دهنده - نمود. 
هدف از تاسیس مرکز فَراد، فراهم آوردن امکان برقراری ارتباط سریع و آسان ، متمرکز کردن مجراهای ارتباطی بانک ،  امکان دسترسی به اطلاعات و خدمات بانک فارغ از محدودیت های زمانی و مکانی و همچنین امکان مدیریت و نظارت متمرکز در پاسخگویی به مخاطبان و ارتقاء سطح ارائه خدمات به آنها است .
 این مرکز در ساختاری مشتری مدار و خدمت محور با بهره مندی از کارشناسان خبره و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، اطلاع رسانی و پاسخگویی ، جهت برقراری ارتباطی دو سویه با مشتریان، کارکنان و سایر اقشار جامعه و به منظور پشتیبان مخاطبان خود در استفاده از انواع خدمات بانکی ، دستیابی به اطلاعات مورد نیاز، پیگیری مسائل و مشکلات احتمالی مرتبط با امور بانکی راه اندازی شده است .

 

آشنایی با مرکز :

مرکز ارتباط فَراد به عنوان یک نهاد مجازی و به صورت Contact Center ضمن اینکه دارای مجاری ارتباطی گوناگون همچون تلفن مستقیم ، تلفن گویا ، نمابر، E-mail و SMS است، مجهز به نرم افزار CRM ( مدیریت ارتباط با مشتریان) نیز می باشد که از طریق آن سوابق تماس های مخاطبان از لحظه ورود تا ارائه بازخورد به مخاطب، ثبت و قابل مشاهده است. این سامانه مسئولان را قادر می سازد تا کلیه تماس های برقرار شده با بخش های مختلف را مورد بررسی قرار داده و بر نحوه پاسخگویی به آنان ، نظارت داشته باشند. ضمنا گزارش های مدیریتی اخذ شده از مرکز، به صورت مستمر به مدیران ارشد بانک منعکس می گردد.

 

    

مهمترین خدمات قابل ارائه در مرکز:

-  ارائه خدمات مشاوره ای و اطلاع رسانی به هنگام و مناسب به تماس گیرندگان با مرکز در خصوص تمامی خدمات بانک ( انواع حساب ها، چک ها، تسهیلات و اعتبارات، انواع کارت های الکترونیک بانکی، مشکلات خودپردازها و پایانه های فروش، اوراق مشارکت، گواهی سپرده سرمایه گذاری، خدمات ارزی و طرح های جدید بانک )، آیین نامه ها و بخشنامه های مهم بانک ، اطلاعات واحدهای بانک ( نشانی ، تلفن و زمان کار شعب ، ادارات ستادی)، قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز و اسامی برندگان جوایز، محل استقرار دستگاه های خودپرداز، شرکت های وابسته به بانک و ...
-  امکان برقراری ارتباط با مدیران ارشد بانک
-  ارائه آخرین نرخ خرید و فروش روزانه ارز در بانک رفاه
-  دریافت و پیگیری نظرات ، انتقادها و شکایت ها و ارائه پاسخ لازم در سریع ترین زمان ممکن
-  ارائه راهنمایی های لازم در خصوص نحوه استفاده از خدمات نوین بانک به مشتریان
-  ارسال پرسش مخاطبان به مسئولان و کارشناسان واحدهای بانک به منظور پاسخگویی تخصصی
-  امکان انجام برخی از عملیات بانکی همچون تلفنبانک حساب های همراه و کارت، پرداخت قبوض
-  پاسخگویی به متقاضیان شرکت در آزمون های استخدامی بانک در هنگام انتشار آگهی استخدام

 


نحوه برقراری ارتباط با مرکز فَراد:
-  شماره تلفن 8525 (021) که دارای 60 خط دیجیتال است و کارشناسان مستقر در مرکز همه روزه از ساعت 8  الی 16 و پنجشنبه ها از ساعت 8 الی 13 ( به غیر از ایام تعطیل ) آماده دریافت پیام و پیگیری امور بانکی شما مشتری ارجمند در کوتاه ترین زمان ممکن و اعلام نتیجه به شما می باشند.
-  ارسال پیام کوتاه به شماره 300044
-  ارسال به پست الکترونیکی Farad -at- bankrefah.ir
-  از طریق سایت بانک به نشانی www.refah-bank.ir و ورود به گزینه ارتباط با بانک
-  مکاتبه با مرکز به نشانی پستی: تهران، خیابان ولیعصر، قبل از پارک ساعی، شماره 2244، برج نگین ساعی، طبقه اول ، واحد 101، کدپستی 1433893835
-  ارسال دورنگار به شماره 8525 (021)

 

*لغت " فَراد" در صفحه 417 کتاب فرهنگ پارسی ( ریشه یابی واژگان ) تألیف مصطفی پاژنگ ،  انتشارات محور، به معنای گشایش بخش – گره گشای- برابر با واژه اوستایی به معنای گشایش بخش و افزون کننده، گشایش دهنده و از واژه پهلوی فره داتَن به معنای افرون ، افرودن می باشد.